פינת היועצת

דבר היועצת

בימים אלה כולנו עוברים תקופה מאתגרת. אלו הם ימים של דאגה, חשש וחוסר וודאות והמציאות החדשה מעלה את רף החרדהתחושות החרדה היא תגובה טבעית ונורמלית למצבים של אי הוודאות. ילדים ובני נוער הינם בעלי ניסיון חיים קצר יותר ולכן משאבי ההתמודדות שלהם לרוב מצומצמים. ויסות רגשות במצבי לחץ הוא משימה לא פשוטה ומורכבת עוד יותר בגיל ההתבגרות תקופה בה מתרחשים שינויים פיזיים, שכליים, רגשיים והתנהגותיים מהירים אם אתם חשים בהתנהגויות שלא מאפיינות את הילדים (הסתגרות בחדר, עצבנותעיסוק רב בשאלות על המצב והעתיד ועוד)

אל תהססו לפנות אליי טלפונית ו/או בוואטאפ. 

היועצת החינוכית מייצגת את תחום בריאות הנפש במערכת, ואמונה על תהליכים התפתחותיים של הפרט והארגון.

היועצת בבית הספר אחראית לקידום תהליכים רגשיים, חברתיים ופדגוגיים.

במוקדי העשייה של הייעוץ מתקיימים ארבעה תחומים עיקריים:

  • הובלה והנחיה של תכנית כישורי חיים .
  • קידום אקלים מיטבי: מדידה הערכה והתערבות.
  • תמיכה רגשית ותפקודית בתהליכי הוראה – למידה.
  • התערבות במשבר ובתהליכי סיכון של פרט וארגון.

להמשך קריאה בנושא אקלים בית ספרי וצוות המורים 

מעברים

היכולת להתמודד עם שינויים מצריכה גיוס של משאבים תוך אישיים ובין- אישיים: היכולת להתבסס על הכוחות הפנימיים הקיימים בנו, ובמקביל היכולת והמוכנות הרגשית להיעזר באחרים על מנת לקבל עזרה אשר תסייע להסתגלות טובה יותר.

הסתגלות לשינויים אינה מתמקדת רק בהתאמה פאסיבית לסביבה החדשה, אלא גם ביכולת לנצל את ההזדמנות להצגה מחודשת, לשנות דברים שהפריעו בעבר והדגשת הדברים שרוצים להמשיך ולקיים.

כישורי חיים

כישורי חיים:

תכנית כישורי חיים מבוססת על מערכים מובנים לשיחות עם תלמידים על חייהם, על התנסותם במשימות הגיל, על גיבוש זהותם, על מיניותם, על המפגש שלהם עם התנהגויות סיכון ועל מצבי חיים שונים שבהם הם מתנסים.

התכנית מזמנת זמן ומקום לתלמידים:

  • להכיר, להתנסות ולהתאמן בשימוש
    ביכולות רגשיות חברתיות וערכיות
    במצבי חיים שונים
  • להבחין בין מצבים שיש בהם סיכוי
    להתפתחות לבין מצבים שיש בהם סיכון להתפתחות
  • לבחור בחירה מושכלת וערכית בדרך חיים, המקדמת בריאות ורווחה אישית
  • לדבר עם מבוגר משמעותי על חייהם.

 

בטוחים ברשת

הילדים ובני הנוער הלומדים כיום במערכת החינוך נולדו אל מציאות טכנולוגית רוויית מסכים. זוהי מציאות שבה נובעת יצירתיות ומתפתחת חדשנות אשר נושאת את תלמידינו אל אופק מיטבי ומקדם.
כמעט כל היבט בחייהם מקבל ביטוי גם באמצעות שימוש במרחבים ווירטואליים והתקשורת הבין- אישית המתקיימת בתיווך אמצעים טכנולוגיים היא אופן תקשורת שגרתי עבורם. בתוך כך, הרשתות החברתיות הפכו למקום המרכזי לעדכן ולהתעדכן, מובילי הדעה המשפיעים צומחים מתוכן(וטיוברים ותופעת גיימרים חובבי משחקי מחשב ורשת) מתרחבת, זמן השימוש במסכים עולה וגיל השימוש באמצעים דיגיטליים יורד. בתוך כך, חלה ירידה בתקשורת פנים אל פנים, הילדים ובני הנוער נחשפים לתכנים שבחלקם אינם תואמי גיל, למצבים מורכבים ואף למצבי סיכון.

להמשך קריאה וקישורים 

הגדרות כלליות כניסה למערכת
שינוי גודל גופנים
ניגודיות