חטיבת הביניים סביון

אחריות. כבוד. סביבה

אקלים בית ספרי - פינת היועצת

 

אקלים בית ספרי:

בסיס עבודתנו בחטיבה מושתת על עקרון מודל מ.ג.ן:

 

מודל מגן

 

מרחב לדיאלוג

הכלי המרכזי של המורה הוא הדיאלוג עם התלמיד. ההתמודדות והמאמץ ליצירת קשר אישי, יוביל את המורה לחשוף מתוך כך את כוחותיו ואת כישוריו, שלו ושל התלמיד. שיח משמעותי מורה – תלמיד הוא המפתח למיצוי יכולות, לתחושת מסוגלות ושייכות הן של המורה והן של התלמיד. הקשר נוצר בערוצים שונים: ערוץ קוגניטיבי רגשי או ערכי, באופן פורמלי או בלתי פורמלי.

גבולות

גבולות הם מרכיב חשוב והכרחי להתפתחות בריאה של ילדים. הצבת גבולות שומרת מפני פגיעה פיסית, אך תפקיד חשוב לא פחות: הגבולות מאפשרים לילד לפתח אישיות בריאה.  ניתן לדמות את נפשו של הילד לפאזל בעל מיליוני חלקים, את חלקם הוא מביא לעולם ואת חלקם הוא רוכש. משימת העל בהתפתחות היא לחבר בין כל חלקי הפאזל וליצור תמונה ייחודית ובעלת משמעות, הרי היא האישיות.  הצבת גבולות מספקת לילד את המסגרת לאותו הפאזל ומסייעת לו לבצע ולהשלים את המשימה.

נוכחות פיסית רגשית וערכית

נוכחות מורית היא נוכחות כסמכות, תוך הפגנת דאגה והשגחה. אחד המרכיבים של נוכחות פיסית היא השגחה, המחקר מוכיח כי השגחה היא גורם מכריע בצמצום פעולות סיכון של ילדים ונוער. מרכיב חשוב בנוכחות הוא המרכיב הרגשי המבוסס על קרבה ודיאלוג בין מורה לתלמיד.

מתוך – התכנית המערכתית לקידום אקלים בטוח, תכנית התערבות ע"פ מודל מ.ג.ן.

 

 

תכנית הכשרת מורים:

השתלמות למורים של הסמכות החדשה. הסמכות החדשה מציעה דרך להבניה מחודשת של סמכות מורים והורים – סמכות המתבססת על נוכחות, אכפתיות נחושה והגברת מעורבות פעילה של הצוות החינוכי.

ההכשרה מקנה לאנשי החינוך בביה"ס כלים לשיפור נוכחות הצוות החינוכי עם ומול תלמידי ביה"ס ובמוקד התכנית נתינת כלים להתמודדות אקטיבית ואפקטיבית.

תכניות בנושא מיניות ומגדר, אלכוהול וגלישה בטוחה ברשת:

 

אני והקהילה:

 

כחלק מתחושת השייכות נטפח השנה את מעגל הקהילה, כל כיתה תצטרך לבנות תכנית "התערבות אישית" שבה התלמידים יתרמו למען הקהילה הישובית.

הגדרות כלליות כניסה למערכת