חטיבת הביניים סביון

אחריות. כבוד. סביבה

לסיכום מחצית א' פברואר 2020 דבר המנהלת

הורים יקרים

זכיתי בהזדמנות גדולה להקים ולפתוח חטיבת ביניים חדשה מתוך בית הספר התשע שנתי.

במהלך חופשת הקיץ, שופצו מבנים, גויס צוות המורים, חלקו וותיק, מביא באמתחתו הכרות עמוקה עם התלמידים, המשפחות, חלקו חדש, ואתו, ראיה רעננה, רעיונות חדשים.

אחד האתגרים הראשונים הינו ההכרות עם תלמידי ואתכם, ההורים, נהניתי מהאפשרות להיכנס לכל כיתה לפחות שעה בשבוע, לשוחח איתם ולהכירם כאנשים חושבים, מעבר להישגיהם בתחום הלימודי. נהניתי גם מהשיחות אתכם ההורים, זה הרגע להודות על החיבוק החם שבו קיבלתם אותי.

בחרנו לפתוח את שנת הלימודים בצורה שונה בשבוע דילמות שהוקדש לשמיעת דעותיהם, תחומי העניין שלהם והכרות עם צוות המורים בצורה שונה ומקיפה יותר, יום דילמות נוסף הוכן ע"י מועצת התלמידים כ"קפה דילמות" ונגע לשאלות ערכיות מחייהם. 

לקראת החגים נערכו ארוחות בוקר שכבתיות, נערך ביקור בבית הכנסת  ושכבת ט יצאה לסיור סליחות לילי בירושלים.

  כחלק מהעסוק בנושא המנהיגות נבחרה מועצת התלמידים, שכבת ט ביקרה במוזיאון רבין, וכיתות ז נסעו לצפות בהצגה "הסטורי של סבא" ולבית התפוצות, לקראת פרויקט השורשים שלהם.

וגם…טיולים שנתיים, קפיטריות פעילות ורווחיות. כל פעילות הינה הזדמנות ללמד את הילדים ליזום, לתכנן, לעשות.

במהלך המחצית הכנסנו תכניות לימודים נוספות אל בין כותלי בית הספר, חלקן,  ע"י יצירת שיתופי פעולה עם גופים חיצוניים כגון  אקדמיית  WAN, TED SAVYON  וחלקן, במסגרת תכנית לימודים נוספת. אני גאה לספר שבתחרות הארצית- אליפות הסטארטאפים הארצית, עלו לגמר 3 קבוצות- אחת מכל שכבה. בתחרות משתתפים בתי ספר רבים והיא כוללת תלמידי תיכון. כל הכבוד לעולים לגמר מכיתות ז, ח, וט. תכניות אלו נבחרו מתוך חשיבה על מיומנויות נדרשות עבור בוגרי חטיבת הביניים בבואם לנצל את ההזדמנויות הרבות שמביאה אתה המאה ה21- יכולת להידבר, להציג טיעון, לעבוד בצוות, יכולת להבעה עצמית: באומנות, בתאטרון, חשיבה תיקשובית ויכולת לחלום וליזום פרויקטים. מיומנויות אלו, אינן עומדות בפני עצמן וחשוב להכניסם גם אל לימודי הליבה: שימוש בתוכניות תקשוב במהלך השיעורים, הערכה חלופית שנותנת מקום גם ליצירתיותם של התלמידים ושימוש ביכולות הנרכשות בדיבייט על מנת  לשאת דברים באנגלית, להביע דעה ועמדה בצורה רהוטה ואף ללמוד להעביר ביקורת בונה, הינם חלק מהאופנים שבהם תלמידי החטיבה מאמנים את המיומנויות שרכשו. אני גאה במספרם הרב של התלמידים שהתגייסו ונהנים מתוכניות אלו, ומקווה ליצור הזדמנויות נוספות עבורם בהמשך.

חשוב לנו, הצוות החינוכי, להעשיר את תלמידינו בהרצאות נוספות, במהלך המחצית נהנו התלמידים מהרצאתה המרשימה והמרגשת של הגר פיינר, ומהרצאה של אלי האן בנושא בטיחות ברשת. אנו מזמינים הורים המעוניינים לתרום מניסיונם וידיעותיהם ליצור עמנו קשר.

במסגרת התוכנית הייעוצית, נערכו שיחות בכיתות בנושא גיבוש חברתי, לחץ קבוצתי,  אלכוהול, והתנהגות סיכונית.

בנוסף, מוקם בבית הספר מערך מתגבר החל משיעורי שילוב, הוראה מתקנת דרך פרוייקט אל"ה לכיתות ז, שיעורי תגבור ושעות פרטניות. . אנו מקווים לעבות מערך זה במחצית השניה ע"י שיתוף פעולה עם מערך הגמלאים, סטודנטיות להוראה שהצטרפו אלינו וגיוס מורים נוספים. בתחום המדעים מקבלים תלמידי כיתה ט שעתיים נוספות על מנת לעודדם ללימודי המשך במדעים ובימים אלו, סיימו בהצלחה את עבודות החקר, בקרוב, יבחרו מבין העבודות המצטיינות אלו, שיעלו לתחרות הארצית. במחצית הקרובה יצאו כל הכבות לסיורים במכון ויצמן בנושאים הקשורים לתחום הלימודים שלהם על מנת להעמיק בחומר הנלמד בצורה חוויתית ומיוחדת.

לקראת המחצית השניה בחרו תלמידי שכבת ח להיות פיילוט לתוכנית יחודית בשיתוף עם מחלקת החינוך והספורט בסביון שמטרתה העלאת ההישגים הלימודיים דרך אימוני בוקר המשלבים אימונים קודניטיבים וספורט.  התוכנית מלווה ע"י אנשי מקצוע ומאמנים מהשורה הראשונה. אני גאה לספר ש90% מתלמידי השכבה נרשמו לתוכנית ויגיעו לבית הספר 3 פעמים בשבוע בשעה 7.15 בבוקר. אני גאה בנחישותם להתליח באחריות שלהם ובאמון שנתנו בנו. ביום א, 16,2 אנו מתחילים.  נאחל להם בהצלחה.

בית הספר שותף השנה בתוכנית מחוזית מיוחדת בשם "ממריאים" תוכנית שמאפשרת לנו להיות בחזית החדשנות וההובלה החינוכית.

 

בנוסף, אני מנצלת את ההזדמנות לאחל הצלחה למחזור א – כיתות ט, המתחילים את תהליך קליטתם בתיכון, מנהל תיכון "מקיף יהוד", נפגש עם התלמידים והסביר להם על תהליך בחירת המגמות וקליטתם בתיכון. אנו, הצוות החינוכי, נהייה שם עבורם ועבורכם, בפגישות יעוץ אישיות בשודשיים הקרובים, על מנת להסביר ולחשוב יחד ולוודא שכל אחד מתלמידינו ימצא את עצמו בשנה הבאה במקום המתאים לו.

בימים אלו, עולה לרשת בשעה טובה אתר בית הספר. האתר יאפשר תקשורת טובה ורציפה יותר אתכם ההורים ויאפשר לנו לעדכן אתכם בפעילות בית הספר באופן שותף.

אני מודה לכם, ההורים, על האמון, הסבלנות והשיתוף שבו אני זוכה בישוב.

תודה גם לכל מועצת הישוב ולוועד ההורים המסור על השותפות.

מאחלת לכולם חג תעודות שמח

טלי קליין

מנהלת חט"ב סביון

 

 

 

 

הגדרות כלליות כניסה למערכת