חטיבת הביניים סביון

אחריות. כבוד. סביבה

דבר המנהלת לקראת חופשה תש"ף

                                                                                22.6.20                 

 הורים ותלמידים יקרים,

לפני כשנה, כשהתבשרתי על קבלת תפקיד מנהלת חט"ב סביון, לא שיערתי איזו שנה מרתקת ושונה זו תהיה. האמון והעבודה המשותפת בינינו, הצוות החינוכי, הורים ותלמידים תרמו במידה רבה להצלחותינו בשנה החולפת.  בתקופת הלמידה מהבית נוכחנו כולנו כמה חשוב שיתוף הפעולה, האמון, ההידברות הישירה והעדכון השוטף. אני מודה לכל אחד מכם.

תפקידנו, כאנשי חינוך, במאה ה-21 משתנה, ממורה בלבד, למנחה ומאמן. ללמד את תלמידינו לא רק את תחומי הדעת השונים, אלא להנחותם ולעודד אותם לרכוש ולהתאמן במיומנויות שיסייעו להם להצליח בעולם המשתנה בקצב מהיר:  גמישות מחשבתית, יכולת הסתגלות לשינויים, מעורבות ואחריות אישית, חשיבה יצירתית ויוזמה.

אני גאה בתלמידיי, שהפגינו יכולות אלו הן במהלך השנה, ביוזמות שונות בבית הספר, במעורבותם וברצונם להשפיע, בהסתגלותם וברצינותם בתקופת הלמידה מהבית.

הוקרה מיוחדת, מגיעה לצוות המורים שהצליח בזמן קצר ביותר להעביר את הלמידה ללמידה מקוונת ע"י פיתוח ושכלול יכולותיו, למידת כלים חדשים ויחס אישי לכל תלמיד, גם בתקופת הלמידה מהבית, בה התעקשו על למידה איכותית, משוב ושיפור וגם לאחר החזרה לשגרה, בהתעקשות על למידה, עזרה בהשלמת מטלות, היבחנות והענקת משוב לכל תלמיד.

על אף השנה המאתגרת, נהנו התלמידים  מאירועי דילמות, הרצאות, טיולים שנתיים, סיורים, קורסי העשרה שונים: דיבייט, אומנות, מנהיגות, מחשבים ותאטרון וממסגרות שונות לקידום אישי: הוראה מתקנת בשפה, קידום במתמטיקה ובוקר ספורטיבי.

Never let a good crisis go to waste""  ווינסטון צ'רצ'יל.

מגיפת הקורונה, עימה אנו מתמודדים בימים אלו, מהווה עבורנו, במערכת החינוך כולה ובחטיבת הביניים, הזדמנות לשינוי ולצמיחה, שיפור דרכי הוראה ובניית הלמידה הפרסונלית בעזרת הכלים התיקשוביים ובניית תוכניות למגמות בשנת הלימודים הבאה.

בימים אלו, אנו עוסקים בתכנון שנת הלימודים הבאה והקמת מגמות לימוד תוך התייעצות ושיתוף פעולה עם נציגות ההורים בשכבות השונות ונציגות תלמידים. הקמת המגמות השונות, נועדה לאפשר לכל תלמיד להצטיין ולפתח את יכולותיו בתחומי העניין שלו. אני מאמינה, שכולנו גדלים מהצלחות.

לבוגרי מחזור א' הנפלאים, הממשיכים לתיכון, השנה שחלפה זימנה לכם לא מעט אתגרים ודרשה מכם אחריות אישית רבה והסתגלות לשינויים שחלקם, היו כואבים. צוות המורים שלכם ואני, גאים בכל אחד מכם על הדרך שעברתם, על החברות והגיבוש ביניכם.  שימרו על עצמיכם וזה על זה, השתמשו בכלים שרכשתם בבית הספר ב"סביון" וייצגו אותנו בכבוד. בהצלחה!

תודה ליו"רית ועד ההורים, שירי רוקח, על שיתוף פעולה, מעורבות ואכפתיות. תודה לרני גלוגאו, על ההתגייסות המסורה לקראת אירועי הסיום של שכבת ט'.

תודה למועצת סביון על ליווי, תמיכה ושיתוף פעולה תמידי, במטרה להוביל את חטיבת הביניים למצוינות.

תודה לצוות המורים המסור, שהקפיד לראות כל תלמיד ותלמיד הן בכיתה, והן בביתו.

תלמידים יקרים, שימרו על עצמיכם במהלך החופשה, היו ערניים ושקולים, שימרו על הקשר ביניכם ונצלו את הכלים המתוקשבים לקידומכם העצמי.

אנחנו, כל הצוות, נמצאים פה עבורכם ונשמח לראותכם.

חופשה נעימה לכולכם,

דרך צלחה, מחזור א',

באהבה גדולה ואיחולי בריאות.

טלי קליין

מנהלת חט"ב סביון

הגדרות כלליות כניסה למערכת