חטיבת הביניים סביון

אחריות. כבוד. סביבה

דבר המנהלת - פסח 2020

‏‏  

 בניסן, תש"פ ח

תלמידים והורים יקרים.

 

רק לפני כחודש, חגגנו יחד את חג הפורים. מסכות, משלוחי מנות ויחד, שהוא מובן מאליו, מעצם התכנסותנו בבית הספר. לפתע, בתוך חודש, הפכו המסכות לכאלו שמצילות חיים, משלוחי המנות החשובים כל כך עבור מי שנמצא בבידוד הפכו לדרך חיים ואנו נדרשים להיות אקטיביים ויצירתיים על מנת לשמור על הקשרים החברתיים שלנו, החשובים כל כך בתקופה הזו.

בתוך ימים אחדים, נדרש הצוות החינוכי לשנות דרך הוראה, לשנות גישה ושגרת חיים. לפתע, אנו מוצאים את עצמנו במערכת שונה, מלמדים תלמידים הישר מחדריהם ולעיתים מתוך מיטותיהם, לעבוד בכלים תקשוביים ולפתור תקלות תוך כדי. התלמידים גם הם, נדרשים לפתע להסתגל למצב חדש, המשפחתיות, הזמן הנמתח, הצורך להתארגן עם סיסמאות, מיילים, הצורך לתקשר את הקושי. ואתם, ההורים שהופכים עכשיו למתווכי הלמידה בנוסף לכל היתר. וכולנו בו זמנית, חובשים את כל הכובעים.

התקופה הזו, מחייבת את כולנו לסבלנות רבה. סבלנות כלפי חוסר הידיעה מה יהיה ומתי זה יגמר, סבלנות כלפי אין ספור שאלות שאין עליהן תשובות, סבלנות זה לזה, ראיית מצוקתו של האחר ויותר מכל, סבלנות כלפי עצמינו.

אך התקופה הזו מאפשרת לנו ללמוד לא מעט: היא מאפשרת לתלמידי בית הספר ללמוד על אחריות אישית, על חשיבותו של היחס האישי, היוזמה והערבות ההדדית לא רק כעם, אלא גם במסגרות המצומצמות יותר, כמשפחה, כקהילה, כבית חינוכי. השתתפות במפגש כיתתי בבוקר חשובה לא רק לאותו תלמיד, היא חשובה גם לחבריו, שזקוקים לו, כדי להרגיש ביחד.

נפגשתי היום למפגש זום שכבתי עם כל שכבה בנפרד, על מנת לשוחח איתם ולאחל חג שמח. אני שמחה לראות את התלמידים נכנסים, עובדים ופעילים. הקשר הזה חשוב לנו כל כך. ישנם תלמידים שדרך למידה זו קשה עבורם והם לא מצליחים לעמוד בה. אני מבקשת מכם, ההורים, היו מעורבים במטלות שניתנו לתלמידים, ועודדו אותם לעבודה בבית על מנת שלא יחזרו לבית הספר עם פערים עצומים.

ברכות ומחיאות כפיים לאריאל פרץ ועמית רוקח על ההישג המדהים באליפות הסטרטאפים. שימחתם כל כך את כולנו ואנו גאים בכם מאוד.

אני רוצה להודות לצוות המורים הנפלא בבית הספר שעשה ככל יכולתו על מנת להמציא את עצמו בכל יום מחדש, לשמור על קשר ולדאוג לכל אחד מהתלמידים. המורים ימשיכו לשמור על קשר במהלך חופשת החג. ולכם, ההורים והילדים, אני מזכירה: אנו פה בשבילכם. עדכנו, התייעצו ושמרו על קשר.

אני מודה למחלקת החינוך שסיפקה עזרה רבה כל כך וחשובה הן ברמת התמיכה הטכנית והן ברמת המעורבות והחשיבות הרבה שנתנו לנושא הלמידה. 

ותודה גדולה לכם ההורים על המילים החמות ששלחתם לצוותים, ההערכה והמעורבות.
שיתוף הפעולה, ההתחשבות וההערכה ההדדית חשובים מאוד בימים כתיקונם, אך בימי הקורונה, הם הכרחיים. תודה מכל הצוות על השי הנפלא לחג. שימחתם מאוד.

השנה, אנו נדרשים לחגוג סדר בצורה מצומצמת, קטנה. זו גם הזדמנות לשוחח על מה חשוב לנו בחג הזה, להיות יצירתיים, להפתיע זה את זה ולהתרכז בדבר החשוב ביותר: במשפחה שלנו.

אני מאחלת לכולכם, הורים, מורים ותלמידים,

חג פסח שמח, בריאות,
ושנתראה במהרה, פנים מול פנים

שלכם,  

טלי קליין
מנהלת חט"ב סביון

 

 

 

 

הגדרות כלליות כניסה למערכת